- @Kusu
- Liczba postów : 114
Join date : 19/07/2021
Umiejętności mechanika
Sro Sie 04, 2021 7:40 pm
Umiejętności klasy Mechanik i pochodnych.
Każdy szanujący się mechanik posiadać musi odpowiednie umiejętności, dzięki którym będzie pomocny społeczności. Daje to duże pole do popisu wyobraźni gracza. Oto lista umiejętności, jaki zdobyć może osoba chcąca szkolić się w fachu mechanika, technologa czy naukowca. Niektóre z nich są bardzo ciekawe, a co więcej, umożliwiają chorą zabawę w boga... ekhm. Jednakowoż nic nie przychodzi od razu i każdej umiejętności należy się nauczyć.
Gracze mają dwie możliwości rozgrywki dla klasy Mechanik:
Wybór jednej z klas należy umiejscowić w KP.
- Mechanik - w tym przypadku najbardziej optymalną opcją, jest punktowanie statystyki "doświadczenia", zostawiając pozostałe statystyki w spokoju (jednak na start trzeba rozdać w nie kilka punków, nawet po 1, ponieważ postać musi mieć określone HP i KI);
- Mieszana (Mechanik-Wojownik, Mechanik-Mag, Mechanik-Wojownik-Mag) - rozdajemy punkty wedle uznania w każdą statystykę (w doświadczenie też, obowiązkowo); siłowo postać rozwija się wolniej niż inni wojownicy, ale za to może tworzyć urządzenia przydatne w walce jak i poza nią.
INT = doświadczenie x10 [nie wlicza się do PL]
1. Majsterkowanie [Umiejętność Startowa]:
Każdy mechanik z tym startuje. Pozwala naprawiać mu to podstawowe rzeczy, takie jak pojazdy, przedmioty codziennego użytku oraz w pewnej mierze komputery i podobne im urządzenia.
2. Tworzenie urządzeń własnych [Umiejętność Startowa]:
Czyli kreatywna zdolność wymyślania oraz tworzenia co tylko przyjdzie do głowy mechanikowi. Warto zaznaczyć, że to nie jest zdolność tworzenia broni, więc wszelkie miotacze będą traktowane jak prototypy, które nie muszą wcale poprawnie działać. Ta umiejętność to podstawa każdego wynalazcy – każe tworzyć mu dzieła ułatwiające życie (i być może utrudniające życie komuś innemu).
Stopień I:
Efekt: Mechanik jest w stanie stworzyć wszelkie mniejsze urządzenia jakie sobie tylko wymyśli. Usprawniona pralka? Automatyczny piec gazowy? Radar Smoczych Kul? Urządzenie przewidujące pogodę? Własny komputer? Albo klamka, która razi prądem nielubiane osoby, rozpoznając je po liniach papilarnych albo analizie głosu? Trzeba dać popis swoim zdolnościom.(Można stworzyć przedmioty max. wielkości lodówki oraz usprawniać istniejące już obiekty w dodatkowe funkcje.)
Wymagania: 200 INT
Stopień II:
Efekt: Dzięki podstawowej dekonstrukcji, czyli rozebraniu jakiegoś przedmiotu na czynniki pierwsze, mechanik jest w stanie zrozumieć zasadę działania owego sprzętu, złożyć je, a następnie odtworzyć i zbudować identyczne lub podobne urządzenie. Zdolność bardzo przydatna, ale bezużyteczna, jeśli mechanik nie ma pojęcia co przed sobą widzi.(Bez odpowiedniej umiejętności mechanik nie jest w stanie przeprowadzić inżynierii wstecznej. Jeśli nie zna podstaw (I poziomu) Tworzenia zbroi, nie uda mu się ocenić jak zbudowany jest saiyański pancerz (dowolnego poziomu – wiedza jak go wykonać to inna rzecz niż opanowana zdolność.))
Wymagania: 800 INT
Stopień III:
Efekt: Opiera się na budowaniu obiektów wymagających szczególnej precyzji, takich jak pojazdy, ciężkie machiny, sprzęty do ćwiczeń i etc. Pozwala mechanikom popisać się na większym polu, zajmując się naprawą łodzi, ciężarówki czy nawet zwykłych systemów mechanicznych w robotach.
Wymagania: 1600 INT
3. Tworzenie broni:
Czyli praktyczna zdolność tworzenia miotaczy promieni albo wykuwania sztyletów w swoim warsztacie. Różne bywają zainteresowania.
Broń biała – mechanicy może tyle krzepy nie mają, ale dzięki użyciu i zbudowaniu odpowiednich narzędzi, te są w stanie stworzyć za nich odpowiedni stop metali, które następnie są w stanie zahartować i przekształcić w ostrze. Albo tworzą miecze świetle, mające plazmowe ostrza?
Stopień I: Tworzenie broni białej
Wymagania: 700 INT
Stopień II: Tworzenie broni białej laserowej
Wymagania: 1000 INT
Stopień III: Naprawa broni białej
Wymagania: 1200 INT
Broń palna – na nią składają się głównie działka plazmowe, miotacze laserów, ale może trafić się oldschoolowe urządzenie strzelające kulami czy też nawet mechanizm strzelający szklanymi kulkami do gier.
Stopień I: Tworzenie broni palnej typowo ziemskiej (na naboje)
Wymagania: 800 INT
Stopień II: Tworzenie broni palnej laserowej
Wymagania: 1100 INT
Stopień III: Naprawa broni palnej
Wymagania: 1300 INT
Zaawansowana broń palna - Na nią składają się laserowe karabiny snajperskie, działa plazmowe, arm blastery do wzmacniania siły energii ki. Granaty, bomby i masa różnych dziwnych urządzeń będąca wstanie wyrządzić krzywdę.
Stopień I: Tworzenie lepszej broni laserowej. / Naprawa
Wymagania: 1200 INT
Stopień II: Tworzenie różnych urządzeń. Od bomb, po Arm Blastery. / Naprawa
Wymagania: 2000 INT
Stopień III: Tworzenie dział, potężnych materiałów wybuchowych i jeszcze lepszych urządzeń wspomagających walkę. / Naprawa
Wymagania: 3500 INT
4. Tworzenie chipów:
Układ scalony – zminiaturyzowany układ elektroniczny wykonany najczęściej w technologii monolitycznej na bazie monokryształu półprzewodnikowego, zwykle krzemu.
Stopień I: Chipy usprawniające działanie broni palnej i białej. Ten chip należy uaktywnić w poście, DMG broni zwiększa się o XXX*
Wymagania: 900 INT
Stopień II: Chipy usprawniające drugiej generacji – dzięki nim bronie a także roboty bojowe oraz zbroje z wbudowanym arsenałem mają zwiększony DMG o XXX*.
Wymagania: 1100 INT, w przypadku robotów i zbroi wymaga przypisana do nich umiejętność
Stopień III: Chip bojowy, zwiększający siłę androidów oraz zbroi automatycznych o XXX*.
Wymagania: 1200 INT, w przypadku robotów/androidów i zbroi wymaga przypisana do nich umiejętność
5. Tworzenie akumulatorów:
Akumulator - urządzenie do magazynowania energii elektrycznej w postaci energii chemicznej. Stanowi go odwracalne ogniwo galwaniczne. Doprowadzona z zewnątrz energia elektryczna podczas ładowania powoduje odwracalne przemiany chemiczne, które są źródłem energii elektrycznej
Stopień I:
Akumulator usprawniające działanie broni palnej i białej. Ten przedłuża życie broni o kilka dodatkowych postów.
Wymagania: 900 INT
Stopień II:
Druga wersja akumulatora. Można go zamontować w broniach, zbrojach i robotach bojowych, wydłuża wytrzymałość o kilka postów.
Wymagania: 1100 INT, w przypadku robotów i zbroi wymaga przypisana do nich umiejętność
6. Tworzenie zbroi:
Zbroje i pancerze zakrywają ciało i dają ochronę, zmniejszając tym samym przyjmowane obrażenia w czasie walki. Nie są jednak niezniszczalne.
Stopień I: Wytrzymałość pancerza: 200
Wymagania: 1000 INT
Stopień II: Wytrzymałość pancerza: 300
Wymagania: 1500 INT
Stopień III: Wytrzymałość pancerza: 400
Wymagania: 2500 INT
Stopień IV: Wytrzymałość pancerza: 500
Wymagania: 3500 INT, przy wbudowanej broni w zbroi potrzebne jest Tworzenie Broni II poziom.
Stopień V:Wytrzymałość pancerza: 600
Wymagania: 4500 INT, przy wbudowanej broni w zbroi potrzebne jest Tworzenie Broni II poziom, przy wgraniu komputera przekazującego dane noszącemu, Programowanie I lub II stopnia.
Stopień VI: Zbroja automatyczna.
Wymagania: 5500 INT, przy jej budowie wymagane jest Tworzenie Broni II poziomu, Programowanie I lub II poziomu oraz Robotyka III poziomu. Jest to, krótko mówiąc zbroja a'la Iron Man, może być wielkości człowieka albo większa, niemal jak mecha – zdalnie sterowana, siedzi w niej mechanik i za pomocą operującego systemu jest w stanie walczyć. Cacuszko, na jakie niewielu jest w stanie sobie pozwolić.
Wytrzymałość pancerza: Do ustalenia
7. Programowanie i AI:
Programowanie to modyfikowanie, rozszerzanie, naprawianie, ale przede wszystkim tworzenie oprogramowania komputerowego.
Stopień I:
Daje możliwość programowania komputerów, robotów, statków, zaawansowanych urządzeń, które oczywiście zaprogramować się dają. Dochodzi do tego również zdolność hakowania, by móc obejść pewne systemy i dorwać się do zaszyfrowanych danych.
Wymagania: 1000 INT
Stopień II:
Tworzenie sztucznej inteligencji jest rzeczą trudną, ale możliwą. Można stworzyć sztuczne życie, samoświadomość komputerową, której trzeba wszystkiego nauczyć i zależnie jak będziemy ją traktowali, może z nami współpracować, lub też nie.
Wymagania: 2500 INT
8. Robotyka:
Robotyka – interdyscyplinarna dziedzina wiedzy działająca na styku mechaniki, automatyki, elektroniki, sensoryki, cybernetyki oraz informatyki. Domeną robotyki są również rozważania nad sztuczną inteligencją.
Stopień I:
Roboty małe najczęściej nie większe od kuchennego stołka. Służą do przekazywania danych, kodowania, zapisywania czy też dotrzymywania towarzystwa – nie zajmują się czynnościami fizycznymi, chyba, że da się im lekkie zadanie. Można stworzyć również nanoboty, mające za zadanie usprawnianie mechanizmów do których mechanik sam nie może się dostać.
Wymagania: 1600 INT, Programowanie I lub II poziomu.
Stopień II:
Roboty do konkretnych czynności, najczęściej postury ludzkiej, acz dalej wyglądają jak chodzące puszki pokroju Star Wars. Mogą pilotować samoloty, zajmować się domem, pomagać przy zabiegach lekarskich czy wypełniać drobne zadania, których ludzie nie powinni robić.
Wymagania: 3000 INT, Programowanie na I lub II poziomie.
Stopień III:
Roboty bojowe, które mają humanoidalny kształt, ale nie przypominają ludzi.
Wymagania: 5500 INT, Tworzenie Zbroi przynajmniej na III poziomie, Tworzenie Broni Białej/Palnej (lub obu, zależy w co wyposażamy robota) na II poziomie oraz Programowanie na I lub II poziomie.
9. Tworzenie statków:
Jak w nazwie, jest to tworzenie statków. Wymagana jest umiejętność konstrukcji pojazdów.
Stopień I:
Statek kosmiczny jednoosobowy.
Wymagania: 8000 INT. Programowanie na I lub II poziomie.
Stopień II:
Statek kosmiczny trzyosobowy.
Wymagania: 12000 INT. Programowanie na I lub II poziomie.
Stopień III:
Statek kosmiczny wieloosobowy.
Wymagania: 16000 INT. Programowanie na I lub II poziomie
Stopień IV:
Statek kosmiczny wojenny.
Wymagania: 20000 INT. Programowanie na I lub II poziomie, Tworzenie Zbroi na III i Tworzenie Broni II.
10. Biotechnologia:
Biotechnologia to używanie układów biologicznych, organizmów żywych lub ich składników w celu wytwarzania lub modyfikowania produktów lub procesów w określonym zastosowaniu.
Stopień I:
Tworzenie leków. Znając działanie organizmów, mechanik tworzy jednorazowe dawki leków w ampułkach, które wstrzyknięte w ciało wojownika goją jego rany lub zwiększają wydolność ciała.
Wymagania: 800 INT
Stopień II:
Tworzenie komór regeneracyjnych. Komory wypełnione leczniczym płynem, zdolne uratować kogoś, kto czuje na karku już oddech śmierci. Dzięki skomplikowanym procesom, są w stanie uleczyć każdą ranę, ale wymaga to czasu.
Wymagania: 1500 INT
Stopień III:
Bioinżynieria. Pozwala na tworzenie własnych istot, z probówki – bawienie się genotypem, cechami oraz markerami genetycznymi by stworzyć określone, wzmocnione i ulepszone stworzenie – czy w celach towarzyskich czy jako żołnierza armii.
Wymagania: 6000 INT, Programowanie AI stopień II
11. Tworzenie androidów/cyborgów:
Stworzenie sztucznego człowieka od podstaw lub przerobienie żywego organizmu na cyborga (wymiana wnętrzności na technologię, etc.).
Stopień I:
Tworzenie androidów od podstaw. Ich PL jest równe INT twórcy
Wymagania: 10000 INT, umiejętność Robotyki II lub III poziomu, Programowania I lub II poziomu i w zależności, czy ma to być android bojowy czy też nie, Tworzenie Broni II poziomu.
Stopień II:
Tworzenie silniejszych androidów. PL = INT *50
Wymagania: 15000 INT.
Stopień III:
Tworzenie potężnych androidów. PL = INT *100
Wymagania: 30000 INT
Stopień IV:
Tworzenie tak zwanych "maszyn do zabijania". PL = INT *400
Wymagania: 55000 INT
Stopień V:
Tworzenie silniejszych maszyn do zabijania. PL = INT *500
Wymagania: 60000 INT
Stopień VI:
Tworzenie potężnych maszyn do zabijania. PL = INT *1000
Wymagania: 100000 INT
Stopień VII:
Tworzenie androidów z ludzkiej bazy. PL = INT x1500
Wymagania: 150000 INT[/size]
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach